Thursday, 23 August 2012

Sekali Lagi Diuji :'(

Assalamualaikum semua..


Pejam celik pejam celik dah raya ke-5 dah hari ney..Aku rasa tak terlambat lagi nk ucap SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN kt bloggers semua..Raya? Masa aku kt hostel tu hari, memang aku bkn maen EXCITED nk balik rumah beraya..tapi rupanya raya aku tahun ney tak macam raya aku sebelum2 ney..tak meriah mcm sebelum2 ney..Kenapa??

Aku tak nak semua ney terjadi..aku tak nak pape musibah datang menimpa keluarga aku..kalau boleh aku nak semuanya berjalan lancar..sihat2 belaka..tapi kita hanya mampu merancang, tuhan yg menentukan kann ? sekali lagi keluarga aku ditimpa dugaan yg besar..Abg ngah aku sakit..Invertebral disc dyew terkeluar dr vertebra dan cucuk pd saraf..so dyew akn rasa sakit sgt..puncanya dyew mmg selalu jatuh terduduk..so akn bg effect kt tulang belakang dyew..then law nk buat operation,makan masa yg lama untk sembuh..kena MC 6bln tanpa gaji..hutang cpe nk byr? hurmm..then kalau nk buat laser,berisiko tggi lak utk trpotong saraf n akan sebabkan abg aku tempang..sampai teruk mcm tuhh skali..mmg nmpk mcm simple..bnda kecik je..tp yg menanggung abg aku, keluarga aku..org lain tak tahu apa yg aku rasa.. :'(

Yg buat aku makin risau bila mak aku punn jadi susah hati jgk..asyik termenung fikirkan tentang abg aku..ibu mana yg tak sayangkan anaknya kann ? buat itu termenung, buat itu menangis..mak aku sendiri dah ckp kt aku yg fikiran dia takde kt rumah..fikiran dyew asyik tumpukan kt abg ngah aku..haihhh.."mak,bersabarlah ea..bnyk2kn berdoa..semua yg berlaku ada hikmahnya..tawakal je kpd Allah.."

Aku tahu..bukan senang nak hadapi sesuatu masalah, sesuatu musibah..kena ada betul2 ketabahan hati..ya Allah, aku kuatkanlah hati aku, hati keluargaku, hati kedua ibu bapaku.. sesungguhnya kami ini hanyalah insan yg lemah..Bila aku terpandang wajah ibu aku, hati aku jd sayu..aku terfikir, betapa tabahnya ibu aku hadapi semua ney... tambahan pula keadaan ayah aku yg tak brapa sihat tuhh..selalu sgt sakit dada..buat kerja sikit sakit dada..mungkin saluran pd jantung dyew dah semakin sempit balik..aku punn dah jadi risau..kalau time aku cuti boleh lahh aku jenguk2 mak ayah aku kt rumah ney..ney kalau aku dah balik hostel..? mcm mne kalau pape jd? hurmmm...ya allah..kau lindungilah kedua ibu bapa aku..makin lama aku makin risau :'(

Hurmm..aku rasa sampai sini jelaa yg sempat aku cerita..hati aku punnn skrg jd tak tentu arah..semoga hati ney bertambah tenang esok..aminnn...sebelum tuhh aku nak mntk maaf lahh kat kawan2 rapat aku sbb aku tak sempat nak g beraya rumah korg n korg un tak boleh nk dtg umah aku..mntk maaf sgt2 ea kawan..hope korg faham aku :'(


~ SEKIAN, TERIMA KASIH ~



11 comments:

  1. tumpang bersedih .. harap kau sabar eh (:

    ReplyDelete
  2. aya : terima kasih sahabat :)

    ReplyDelete
  3. cheer up...everything will be ok....^^...i know your situation coz i also feel that before..anyway..good luck..

    ReplyDelete
  4. johnny : tengs. hopefully :)

    ReplyDelete
  5. ain..ALLAH xkan membebani hambanya kalo hambanya xmampu hadapi ujian to..cheer up gurl..tamo sedeh2.=)
    insyaALLAH..everything gonna be fine back..dont easily give up..when they really need u..
    mungkin ni sebabnya ALLAH letakkan awk di field pra medik ni..kan awk blaja lebeh pasal ortho sem ni..i knew how u felt now..sabar deh..cik jnr ^.^

    ReplyDelete
  6. nurqhabman: insyallah. terima kasih.

    ReplyDelete
  7. sabar ye..
    setiap duggan pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  8. hidup pasti ada dugaannya,
    dugaan pasti ada hikmahnya,
    hikmahnya ialah Allah s.w.t masih sayang kpd kita kerna itu Dia masih menguji kita dengan dugaan yang kita mampu hadapinya,
    kerna kita diuji atas keimanan kita kepadaNya....
    mohonlah pertolongan dangan jalan sabar dan mengerjakan solat,
    pasti akan dikirim pertolongan dari Yang Maha Mengasihani lagi Menyayangi hambaNya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas sokongan anda :)

      Delete
  9. sbr ya.stiap dugaan yg ALLAH brikan ada HIKMAHNYA.

    ReplyDelete